Vandaag is het Prinsjesdag en dus verscheen het Belastingplan 2019. Vrij weinig over de loonheffingen. Voor sommigen van u had de beperking van de 30%-regeling ook wel weg mogen blijven. Maar er is ook goed nieuws.
U keek al langer uit naar de nieuwe regeling voor de fiets van de zaak. En deze staat een beetje verstopt. Het gaat om een vergroeningsmaatregel, dus staat het hier.
U keek al langer uit naar de nieuwe regeling voor de fiets van de zaak. En deze staat een beetje verstopt. Het gaat om een vergroeningsmaatregel, dus staat het hier.
Het privévoordeel van de fiets wordt gesteld op 7% van de waarde (consumentenadviesprijs) van de fiets. Hierop komt in mindering (tot 0) wat de werknemer als vergoeding voor het privégebruik van de fiets is verschuldigd. Niet in mindering komt wat de werknemer aan derden betaalt, zoals de kosten van het thuis opladen van de accu van een elektrische fiets van de zaak.
Maar daarvoor kijkt u natuurlijk op deze site en wel hier, onder 5.3: "Wel acht ik het denkbaar dat werkgever en werknemer overeenkomen dat de werknemer de feitelijk verbruikte elektriciteit voor een ter beschikking gestelde auto tegen kostprijs doorlevert aan de werkgever. Tot de kostprijs behoren in zo’n geval ook de kosten van een meter om het feitelijke verbruik te kunnen vaststellen. Een dergelijke overeenkomst heeft geen gevolgen voor de vaststelling van het loon en daarmee de loonheffingen." En wat voor de auto van de zaak denkbaar is zal toch ook wel mogelijk zijn voor de fiets van de zaak?
Overigens maakt het kabinet geen haast met deze vergroeningsmaatregel. Wij meldden dit al in maart van dit jaar. De nieuwe fietsregeling gaat pas in met ingang van 1 januari 2020.
Overigens maakt het kabinet geen haast met deze vergroeningsmaatregel. Wij meldden dit al in maart van dit jaar. De nieuwe fietsregeling gaat pas in met ingang van 1 januari 2020.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten